سرای پادشاهان آرسام 325
سرای پادشاهان آرسام 26
سرای پادشاهان آرسام 27
سرای پادشاهان آرسام 28
سرای پادشاهان آرسام 322
سرای پادشاهان آرسام 29
سرای پادشاهان آرسام 320
سرای پادشاهان آرسام 319
سرای پادشاهان آرسام 315
سرای پادشاهان آرسام 159

پارچه کت شلوار | راهنمای خرید و آشنایی با انواع آن

تاریخ نوشته

تاریخ نوشته

۲۶ مرداد ۱۴۰۰

 

آخرین بروز رسانی

آخرین بروز رسانی

۲۸ بهمن ۱۴۰۱

 

نویسنده

نویسنده

سرای پادشاهان آرسام

 

دسته بندی

دسته بندی

آموزش مد و پوشش آقایانمقالات

سرای پادشاهان آرسام 26
سرای پادشاهان آرسام 27
سرای پادشاهان آرسام 28
سرای پادشاهان آرسام 323
سرای پادشاهان آرسام 322
سرای پادشاهان آرسام 29
سرای پادشاهان آرسام 43
سرای پادشاهان آرسام 43

پارچه کت شلوار | راهنمای خرید و آشنایی با انواع آن

پارچه کت شلوار و آشنایی یا انواع آن برای مردانی که قصد تهیه و دوخت کت شلوار دارند لازم است. کت شلوار در انواع مختلفی دوخته می شوند. یکی از ویژگی هایی که در قیمت و نوع کت شلوار بسیار حائز اهمیت است، نوع پارچه به کار رفته در یک کت شلوار است. در بازار انواع پارچه کت شلوار وجود دارد که هر کدام بسته به نیاز خریدار می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

اگرچه خرید کت شلوار آن هم از یک فروشگاه معتبر، کار دشواری نیست! اما به هر حال لازم است که قبل از خرید کت شلوار از سرای پادشاهان آرسام و یا هر فروشگاه دیگری، با پارچه های مختلف کت شلوار آشنا شوید؛ آیا می دانید که انواع پارچه کت شلوار چیست؟ کدام پارچه مناسب مراسم رسمی و کدام پارچه ها مناسب مراسم غیر رسمی می باشند؟ در فصول گرم باید از چه نوع پارچه ای برای کت شلوار استفاده کنیم و در فصول گرم چطور؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه کت شلوار آشنا کنیم تا بهتر بتوانید پارچه کت شلوار خود را انتخاب کنید.

۴ مدل از انواع پارچه کت شلوار

قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید کت شلوار کنید، بهتر است با انواع پارچه کت شلوار آشنا شوید و در صورتی که تمایل دارید، کت شلوار خود را در مکان های خاص بپوشید، می توانید با راهنمایی که در ادامه به شما داده می شود، بهترین پارچه کت شلوار را برای خود انتخاب کنید.

  • ۱- پارچه نخی کت شلوار

قبل از هر چیزی می خواهیم پارچه کت شلواری را به شما معرفی کنیم که شما در آن احساس راحتی بسیار زیادی خواهید داشت. پارچه های نخی یکی از انواع پارچه های موجود در بازار است که در دوخت انواع کت شلوار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پارچه برای کت شلوارهای مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به دیگر پارچه ها دارند؛ اما ویژگی های پارچه نخی در کت شلوار چیست؟

  • قیمت مقرون به صرفه: از جمله ویژگی هایی که پارچه های نخی برای شما ایجاد می کنند، قیمت مقرون به صرفه است. اگر قصد دارید کت شلواری را بخرید که هم قیمت مناسبی داشته باشد، هم کیفیت خوبی داشته باشد، کت شلوارهای نخی گزینه مناسبی برای شما هستند.
  • مناسب محیط های رسمی: کت شلوارهایی که با پارچه های نخی دوخته می شوند، تا حدودی مناسب محیط های رسمی می باشند؛ اما به هر حال می توان با توجه به راحتی و خنکی بسیار زیاد پارچه های نخی این کت شلوارها را در کاربرد روزمره استفاده کنید.
  • مناسب فصل تابستان: اگر گرمایی هستید و در عین حال می خواهید که کت شلوار را به عنوان پوشش خود انتخاب کنید، بهترین گزینه برای شما انتخاب کت شلوار با پارچه های نخی است. این کت شلوارها راحتی بسیار زیادی در فصل تابستان دارند و برای افرادی که علاقه مند هستند احساس راحتی زیادی در کت شلوار داشته باشند، بسیار مناسب است.
پارچه کت شلوار
پارچه کت شلوار
  • ۲- پارچه ابریشمی کت شلوار

قبل از معرفی پارچه ابریشمی، باید ذکر کنیم که اگر قصد خرید کت شلوار مقرون به صرفه را دارید، این نوع پارچه اصلا مناسب شما نیست! پارچه ابریشمی یکی از انواع پارچه کت شلوار است که در دوخت کت شلوارهای لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر این نوع کت شلوار دارای قیمت بسیار بالایی است. البته کت شلوار ابریشمی ویژگی های خاصی دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

  • لوکس و گران قیمت: از ویژگی های اصلی کت شلوارهایی با پارچه ابریشمی این است که این کت شلوارها قیمت بسیار بالایی دارند و کمتر کت شلواری با این جنس در بازار وجود دارد؛ چرا که بیشتر شاهزادگان از این نوع کت شلوار استفاده می کنند تا مردم عادی!

البته در بازار نوعی از پارچه برای کت شلوار وجود دارد که ترکیبی از پارچه ابریشمی و پارچه پشمی است که قیمت مناسب تری نسبت به پارچه های ابریشمی خالص دارد.

  • خنک و لطیف: اگر علاقه مند به جنس های لطیف و خنک هستید و قیمت کت شلوار نیز برای شما مهم نیست، می توانید از پارچه ابریشمی برای دوخت کت شلوار خود استفاده کنید. این کت شلوارها گزینه بسیار مناسبی برای فصول گرم مانند تابستان و بهار هستند.
مدل های پارچه کت شلوار
مدل های پارچه کت شلوار
  • ۳- پارچه کتان یا لینن

پارچه کتان یکی از پارچه های معروف در کشورهای مختلف جهان است که در محصولات مختلفی به کار گرفته می شود. در حال حاضر، یکی از انواع پارچه کت شلوار، پارچه کتان می باشد. اگر علاقه دارید که از پارچه کتان برای کت شلوار خود استفاده کنید، باید بدانید که این نوع کت شلوار قیمت بالایی دارد؛ اما به هر حال با توجه به جنس مرغوب و ویژگی های خاص آن می توان از این نوع پارچه برای کت شلوار استفاده کرد.

در صورتی که قصد دارید پارچه لینن را برای کت شلوار خود انتخاب کنید، باید بدانید که این نوع پارچه زیاد هم مناسب مراسم های رسمی نیست. البته انتخاب نوع رنگ و نوع طرح پارچه در رسمی بودن و یا نبودن آن بسیار حائز اهمیت است. ویژگی های پارچه لینن برای کت شلوار به شرح زیر می باشد.

  • مناسب فصول گرم تابستان: اول از همه باید به شما بگوییم که اگر علاقه مند هستید در فصول گرم تابستان کت شلوار بپوشید، کت شلوارهای کتانی بسیار مناسب شما هستند. این کت شلوارها تهویه بسیار مناسبی دارند و باعث می شوند که فرد احساس خنکی مناسبی در فصل گرم تابستان داشته باشد.
  • مناسب مراسم های غیر رسمی: بسیاری از کت شلوارها مانند کت شلوارهای نخی و یا پشمی مناسب مراسم های رسمی می باشند؛ اما کت شلوار کتانی جزء کت شلوارهای رسمی محسوب نمی شود و بهتر است که در کاربردهای روزمره و غیر رسمی تر مورد استفاده قرار گیرد.
  • عیت پارچه کتانی برای کت شلوار: مزایای زیادی برای کت شلوارهای کتانی وجود دارد؛ اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که کت شلوارهای کتانی معمولا زودتر از دیگر کت شلوارها چروک می شوند؛ اما خبر خوب این است که شما می توانید با دمای پایین این کت شلوارها را اتو بزنید.

البته ذکر این نکته لازم است که اگر زیاد هم به چروک روی لباس های خود حساس هستید و همواره دوست دارید که لباس هایی را به تن کنید که اتو شده باشند، بهتر است که دور کت شلوارهای لینن را خط بکشید. اگرچه این کت شلوارها به راحتی اتو می شوند؛ اما اتو زدن زیاد آن ها نیز باعث برق افتادن کت شلوار می شود.

پارچه های کت مردانه
پارچه های کت مردانه
  • ۴- پارچه پشمی

شاید بهتر بود که نام پارچه پشمی را در راس نام انواع پارچه کت شلوار قرار می دادیم؛ چرا که کت شلوارهای پشمی بسیار رایج هستند و روزانه افراد زیادی از این نوع کت شلوار استفاده می کنند. دلیل رایج بودن پارچه پشمی برای دوخت کت شلوار، مزایای بسیار زیاد این پارچه است. البته تار و پود بسیار زیبای این نوع پارچه باعث شده است که پارچه های ابریشمی بسیار محبوب باشند. این نوع پارچه ها از پشم گوسفند تهیه شده اند و کیفیت مناسبی دارند. در ادامه مزایا و ویژگی های کت شلوارهای پشمی را ذکر می کنیم.

  • مناسب تمام فصول سال: یکی از ویژگی های منحصر به فرد کت شلوار با پارچه های پشمی این است که این کت شلوارها برای تمام فصول سال مناسب هستند. البته باید در هنگام خرید کت شلوار پشمی دقت داشته باشید؛ چرا که بعضی از کت شلوارهای پشمی ضخامت بالاتری دارند و بعضی از پارچه های کت شلوارهای پشمی ضخامت کمتری دارند.

بدیهی است که هرچه ضخامت کت شلوار پشمی افزایش پیدا کند، می توان آن کت شلوار را در فصل های زمستان و پاییز استفاده کرد.

  • مناسب برای افراد لاغر: بسیاری از افرادی که هیکل لاغری دارند، به دنبال این هستند که کت شلواری را انتخاب کنند که ایستایی مناسبی داشته باشد تا لاغرتر از آن چیزی که هستند، نشان داده نشوند. برای این دسته از افراد انتخاب کت شلوارهایی با جنس پشمی بسیار مناسب است؛ چرا که کت شلوارهای پشمی ایستایی بسیار مناسبی دارند.
  • ضد آب و ضد عرق: شاید نگران این باشید که اگر در فصل تابستان کت شلوار بپوشید، کت شلوار شما بوی عرق بگیرد؛ اما اگر قصد خرید کت شلوار پشمی داشته باشید، خبر خوبی برای شما وجود دارد! کت شلوارهای پشمی کاملا ضد آب هستند و این موضوع سبب می شود که در فصل گرم تابستان کت شلوار شما بوی بدی به خود نگیرد.
مطلب پیشنهادی:   کت شلوار سرمه ای؛ شیک و جذاب 👌
پارچه مناسب کت شلوار چیست؟
پارچه مناسب کت شلوار چیست؟

در صورتی که قصد شخصی دوزی کت شلوار و خصوصا خرید کت شلوار دامادی را دارید مجموعه سرای پادشاهان آرسام با دارا بودن کالیته های کامل و جذاب پارچه و خیاطان مجرب و استاد کار آماده ارائه خدمت به مشتریان محترم است.


نکات خرید پارچه کت شلواری مردانه

بسیاری از آقایان علاقه دارند که به جای خرید کت و شلوارهای آماده در بازار، یک پارچه کت و شلوار بخرند و دوخت کت و شلوار خود را به صورت اختصاصی به یک خیاط بسپارند. این روش هم یک روش بسیار مناسبی برای خرید کت و شلوار است؛ اما به هر حال افرادی که قصد خرید پارچه کت و شلوار را دارند می بایست که با یک سری نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه آشنایی داشته باشند تا یک پارچه مناسبی را خریداری کنند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه و تنوعی که در بازار وجود دارد؛ ما در سرای پادشاهان آرسام قصد داریم شما را با نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید پارچه کت و شلوار مردانه خریداری کنید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه

در بازار کشور ایران، پارچه کت و شلوار مختلفی وجود دارند که هر کدام در رنگ ها، جنس ها و طرح های مختلفی به بازار پارچه کت و شلوار عرضه شده اند. با توجه به اینکه تنوع پارچه های کت و شلوار بسیار زیاد است، لازم است که افراد با نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه آشنایی داشته باشند و بر اساس این نکات پارچه کت و شلوار مناسبی را خریداری کنند.

  • توجه به جنس پارچه کت و شلوار

یکی از نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه توجه به جنس پارچه کت و شلوار است. به طور کلی پارچه هایی که برای کت و شلوار در بازار موجود هستند به پارچه های لینن (کتان)، پارچه های پشمی،پارچه های ابریشمی و پارچه های نخی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این پارچه بر اساس قیمت و جنس خود می توانند برای کت و شلوار مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین، هر یک از این پارچه ها در برندها و مارک های مختلفی به بازار عرضه شده اند که شما می توانید بسته به بودجه خود از یکی از آن ها برای دوخت کت و شلوار مد نظر خودتان استفاده نمایید.

  • توجه به فصلی که قرار است که کت و شلوار را در آن بپوشید!

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید پارچه کت و شلوار مد نظر داشته باشید، نوع فصلی است که قرار است کت و شلوار مد نظر خود را در آن بپوشید. بسیاری از پارچه های کت و شلوار دارای بافت کلفتی هستند که مناسب فصل زمستان و بسیاری از پارچه ها نیز بسیار مناسب فصل گرما هستند.

به طور مثال اگر قصد دارید که کت و شلوار خود را در فصل گرما بپوشید، بهتر است که از یک پارچه کتانی و یا نخی استفاده کنید. البته این پارچه ها نیز مدل های مختلفی دارند؛ اما معمولا این نوع پارچه برای فصل تابستان و محیط های گرمسیر مناسب تر هستند.

در صورتی که قصد دارید کت و شلوار خود را فصل زمستان و پاییز بپوشید، بهتر است که از پارچه های پشمی استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی پارچه های ذکر شده در این بخش انواع و ضخامت های مختلفی دارند که همین موضوع باعث می شود که شما بتوانید تمامی پارچه ها را در فصل های مختلف بپوشید؛ تنها کافیست که در هنگام خرید به ضخامت پارچه مد نظر خود دقت داشته باشید.

خرید پارچه کت شلواری

  • توجه به رنگ و طرح پارچه کت و شلوار

از جمله معیارهای دیگری که باید به عنوان نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه در نظر داشت، رنگ پارچه کت و شلوار می باشد. در صورتی که قصد دارید یک پارچه مناسب خریداری کنید، باید به رنگ آن هم توجه داشته باشید.

طبیعی است که انتخاب رنگ پارچه کت و شلوار مطابق با سلیقه شما است و نمی توان شکی در این موضوع قائل شد؛ اما به هر حال اگر قصد دارید که یک کت و شلوار رسمی و اداری داشته باشید، بهتر است که یک پارچه کت و شلوار تیره رنگ مانند سرمه ای، طوسی و یا قهوه ای را خریداری کنید. در صورتی که علاقه مند هستید که استایل رسمی تری داشته باشید، بهتر است که یا از پارچه کت و شلوار طرح دار استفاده نکنید و یا اگر علاقه مند به انتخاب این نوع پارچه هستید، بهتر است که طرح ساده و خلوت تری را انتخاب کنید.

در صورتی که قصد دارید کت و شلوار روزمره بپوشید، آزادید که هر نوع رنگ و پارچه ای را که می خواهید انتخاب کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

پارچه مناسب کت شلوار چیست؟
پارچه مناسب کت شلوار چیست؟

توصیه ای برای افراد لاغر و بلند اندام

بسیاری از آقایانی که جثه لاغری دارند، به دنبال این هستند که یک کت و شلواری را انتخاب کنند که آن ها را لاغرتر از آن چیزی که هست نشان ندهد. به طور کلی افراد لاغر اندام و بلند قامت می بایست که یک سری نکات را برای انتخاب کت و شلوار در نظر داشته باشند تا استایل شیک و جذابی برای خود به وجود بیاورند. این نکات به شرح زیر می باشد.

  • توجه به رنگ پارچه کت و شلوار برای افراد بلند قامت: در صورتی که قصد دارید بیشتر از چیزی که لاغر هستید، لاغر به نظر نرسید و از طرفی قد شما هم بلند است، بهتر است که از پارچه های کت و شلواری استفاده کنید که رنگ روشن تری دارند. معمولا رنگ های کت و شلوار تیره، افراد را لاغرتر و از طرفی قد بلندتر نشان می دهند. در صورتی که پارچه های روشن کت و شلوار، افراد را هیکلی تر و چاق تر نشان خواهند داد.
  • توجه به طرح پارچه کت و شلوار برای افراد لاغر اندام: اگر جزء افرادی هستید که جثه لاغری دارند و نمی دانید که چه نوع طرح کت و شلواری برای شما مناسب است باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که طرح پارچه کت و شلوار با راه راه عمودی اصلا مناسب افراد لاغر و قد بلند نیست؛ چرا که این افراد را قد بلندتر نشان می دهد.

برعکس این موضوع پارچه کت و شلوارهایی که دارای طرح پارچه چهارخانه هستند، بسیار مناسب افراد لاغر اندام می باشند؛ چرا که جثه آن ها را بزرگ تر از آن چیزی که هستند نشان می دهد.

  • توجه به ایستایی پارچه کت و شلوار: با توجه به اینکه افراد لاغر اندام، هیکلی ظریف دارند می بایست که این افراد به جنس پارچه خود هم دقت داشته باشند. بعضی از پارچه های موجود در بازار ضخامت کمتری دارند و از طرفی ایستایی آن ها نیز کمتر است. در واقع، این نوع پارچه ها با یک حالت ول روی بدن می نشینند.

اما بعضی از پارچه های دیگر ایستایی بسیار بهتری دارند و به راحتی فرم زیبایی در بدن ایجاد می کنند. از جمله پارچه هایی که ایستایی بالاتری دارند، می توان به پارچه های پشمی اشاره کرد. همچنین، پارچه های نخی ایستایی مناسبی برای افراد لاغر اندام ندارند و بهتر است که از این نوع پارچه برای افراد لاغر اندام استفاده نشود.

پارچه کت و شلوار مردانه برای افراد لاغر و افراد چاق
پارچه کت و شلوار مردانه برای افراد لاغر و افراد چاق

نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه برای افراد چاق و قد کوتاه

در صورتی که جزء افرادی هستید که جثه درشتی دارید و یا قد کوتاهی دارید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا هم قد شما بلندتر از چیزی که هست جلوه کند و هم کمی لاغرتر به نظر برسید. نکات خرید پارچه کت و شلوار مردانه برای افراد چاق و قد کوتاه دقیقا برعکس نکاتی است که برای افراد لاغر اندام و قد بلند ذکر شد.

شما می بایست که از پارچه های رنگ تیره استفاده کنید. سعی کنید که طرح پارچه انتخابی شما چهارخانه نباشد و در عوض از طرح پارچه راه راه عمودی استفاده کنید. بهتر است که پارچه انتخابی شما ضخامت زیادی نداشته باشد. به طور مثال می توانید از پارچه نخی و یا کتان (لینن) استفاده کنید. با توجه به اینکه جثه شما درشت است، نیازی به دقت کردن به ایستایی نوع پارچه نیست و شما می توانید از هر نوع پارچه ای با ضخامت کمتر استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

سرای پادشاهان آرسام ، ارائه دهنده خدمات دوخت و شخصی دوزی کت شوار با مرغوب ترین کیفیت

برای کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره با ما تماس بگیرید

تماس مستقیم با آرسام

شماره موبایل (تماس در ساعات غیر کاری و ایام تعطیل)

ساعت و روز های کاری

شنبه تا پنجشنبه - 9 صبح تا 7 عصر

آدرس مزون آرسام

تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج، توحید چهارم غربی، پلاک 126

مقالات مرتبط

بیشتر بدانید و شیک پوش بمانید

مقالات مرتبط

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع

استفاده از سنجاق یقه متناسب با مدل کت شلوار

استفاده از سنجاق یقه متناسب با مدل کت شلوار

مقالات

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کت و دامن زنانه

راهنمای خرید کت و دامن زنانه

مقالات

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخاب ساعت متناسب با مدل کت شلوار

انتخاب ساعت متناسب با مدل کت شلوار

مقالات

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

برای ارتباط سریع از طریق شماره ذیل اقدام فرمایید

  • تلفن مزون : 02188080183
  • تلفن همراه : 09121715982